Här hittar du kontaktuppgifter och en närmare presentation av oss i styrelsen.

Ordförande

Jag heter Eva Bergstedt och jag har varit medlem i SBK sedan 1982. Hemma hos mig bor tre flat coated retriever,  Knutte, Karsten och Lille Skutt.

Jag tävlar i det mesta inom hundsporten. Mina hundar är meriterade inom bruks, lydnad, jakt, rallylydnad, viltspår och utställning. Jag blev instruktör 1986 och har haft många kurser genom åren. Jag är dessutom domare i lydnad och bruks.

eva.bergstedt@alingsas.se

Vice ordförande

Jag heter Sara Svensson och har varit medlem i SBK sedan 2013. Hos mig bor min Australian Shepherd Key (f.2016) och min blandrastik Bella (f.2010). Jag tävlar främst inom bruks och tävlingslydnad, men tränar också specialsök. Jag har varit instruktör sedan 2016 och är utbildad tävlingsledare inom tävlingslydnad.

saracsvensson@hotmail.com

Kassör

Jag heter Christina Battison och detta är mitt första uppdrag inom någon brukshundklubb. Jag skaffade hund sent i mitt liv och nu är det tre som bor hemma hos mig och min man. Jessie snart 10 år, blandras. Hon är numera pensionär, men vi tränar fortfarande både nosework, rallylydnad och specialsök. Paddy en rescue från Irland som är 5 år. Vi tävlar i nosework, rally och ska snart starta vår första officiella specialsöksprov.Misty 8 månader bordercollie. Henne har jag börjat valla med och tänker tävla i tävlingslydnad.

kassor.abhk@gmail.com

Sekreterare

Jag heter Sanna Markebrand och har varit aktiv inom SBK sedan 1999. Är B-tävlingsledare och har tävlat/tävlar i spår, rapport, skydds, lydnad och rally. För närvarande har vi två belgiska vallhundar/malinois i familjen: Ditte och Cava.

sanna@rohult.se

Ledamot

Susanne Kurkela

susanne.kurkela@gmail.com

Suppleant 1

Jag heter Malin Olsson, har varit medlem i SBK sedan 2005. Har en schäferhane som jag tränar/tävlar med och arbetar tillsammans med som väktare. Jag är utbildad tävlingssekreterare.

malin.olsson_91@hotmail.com

Suppleant 2